ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Οι μαθητές σήμερα ζουν σε έναν κόσμο εντελώς διαφορετικό από εκείνον των προηγούμενων γενεών. Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και η διείσδυση ευφυών συσκευών σε κάθε διάσταση της καθημερινότητας και του κοινωνικού πλαισίου καθιστά αναγκαία την προετοιμασία των μαθητών για τη ζωή στον 21ο αιώνα. Η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η επικοινωνία και η συνεργατικότητα είναι θεμελιώδεις δεξιότητες με τις οποίες θα πρέπει να εξοπλιστούν οι μαθητές του σήμερα.

Το TekTrain στοχεύει στο να παράσχει σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ένα νέο αντικείμενο σκέψης, ένα εργαλείο με το οποίο ο μαθητής θα μπορέσει να οικοδομήσει γνώση καθώς εξερευνά τις εφαρμογές του σε αυθεντικά σενάρια χρήσης. Στόχος είναι η παροχή μίας ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής πρότασης με πυλώνες την βιωματικότητα, την ομαδικότητα, τη διαδραστικότητα και την ενεργητικότητα. Στο πλαίσιο αυτής, οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν, να υλοποιήσουν και να διαμοιράσουν τη δική τους λύση σε ανοιχτά προβλήματα, παρμένα από εικόνες και εμπειρίες της καθημερινότητάς τους. Έτσι, γνώση και πρακτικές του κλάδου της ρομποτικής συνδέονται μεταξύ τους, και οι μαθητές χειριζόμενοι τόσο το υλικό -μέσα από την κατά βούληση προσαρμογή των αισθητήρων- όσο και το λογισμικό -μέσα από τον προγραμματισμό της συμπεριφοράς της συσκευής και της ενσωμάτωσης έξυπνων λειτουργιών σε αυτή- κατανοούν τη λειτουργία των ρομπότ, την τεχνητή ευφυΐα τους και την αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον, ενώ παράλληλα καλλιεργούν δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, όπως η αφαιρετική και συνθετική σκέψη, η αναγνώριση προτύπων και ο σχεδιασμός αλγορίθμου.

Το εγχειρίδιο χρήσης της διαδικτυακής πλατφόρμας του TekTrain είναι διαθέσιμο στη διεύθυνση https://tektrain.web.auth.gr/documentation/students

 

 

 

Το λογισμικό σχεδιασμού εφαρμογών TekTrain, ως φορέας εκπαιδευτικής ρομποτικής, παρέχει μία σειρά εκπαιδευτικών αποστολών κλιμακούμενης δυσκολίας, σχεδιασμένων για μαθητές δημοτικού. Η λογική οργάνωση και οι λεπτομέρειες περιγραφής αυτών βασίζονται στις τρέχουσες εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτές προέκυψαν έπειτα από συνεδρίες με εκπαιδευτικούς που είναι σχετικοί με το αντικείμενο της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Παρέχεται ομαδοποιημένο σε θεματικές ενότητες, εκπαιδευτικό υλικό που στοχεύει στη σταδιακή εκμάθηση των γραφικών-δομικών λίθων για τον προγραμματισμό της ρομποτικής συσκευής καθώς και του συνδυασμού αυτών. Η πλατφόρμα περιλαμβάνει επτά εκπαιδευτικές ενότητες.

1) Κυνήγι Θησαυρού

 

 

Επίπεδο δυσκολίας: Εύκολο

Σύντομη περιγραφή: Ο μαθητής καλείται να πλοηγηθεί σε ένα play mat, ακολουθώντας τη διαδρομή που θα τον οδηγήσει στον κρυμμένο θησαυρό. Η διαδρομή χωρίζεται σε σταθμούς, καθένας από τους οποίους είναι μία διαφορετική αποστολή. Η σειρά μετάβασης από τον έναν σταθμό στον άλλο είναι κλιμακούμενης δυσκολίας, ξεκινώντας από ευθεία κίνηση μπροστά, εισαγάγοντας σταδιακά πιο σύνθετες διαδρομές που απαιτούν αλλαγές κατεύθυνσης και καταλήγοντας σε κίνηση ακολουθώντας γραμμή (follow line). Σκοπός της πρόκλησης είναι η εξοικείωση του μαθητή με το μπλοκ προγραμματισμού «RobotMotion» και ειδικότερα με τον τύπο κίνησης με «απλή δήλωση κατεύθυνσης». Επιπλέον, εκτός από την πλοήγηση στο mat, ο μαθητής εξοικειώνεται με τους όρους «TurnLedOn», «TurnLedOff», «Sleep», «Talk» και «DisplayEmotion».

Υλικά: Play mat «Κυνήγι Θησαυρού», Συσκευή TekTrain

Αριθμός εκπαιδετικών αποστολών: 8

Σενάριο

Είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις το ταξίδι σου για την αναζήτηση του κρυμμένου θησαυρού. Ακολούθησε τη διαδρομή, βρες τα στοιχεία, μάζεψε τα αντικείμενα που χρειάζεσαι και φτάσε στο νησί όπου βρίσκεται κρυμμένο το πολύτιμο σεντούκι. Καλή επιτυχία!

1ηεκπαιδευτική αποστολή (1.1):

Στόχος: – Να προγραμματίζει ο μαθητής την εκτέλεση ευθείας κίνησης προς τα εμπρός για συγκεκριμένη απόσταση

Οδηγία: Ξεκίνα από το σπίτι σου και πήγαινε στη γέφυρα που βρίσκεται δύο τετράγωνα παραπέρα. Εκεί θα βρεις ένα γυάλινο μπουκάλι με ένα μήνυμα κρυμμένο μέσα. Είναι το πρώτο στοιχείο που θα σε βοηθήσει να προχωρήσεις παρακάτω.

2ηεκπαιδευτική αποστολή (1.2):

Στόχος: – Να προγραμματίζει την εκτέλεση ευθείας κίνησης προς τα εμπρός για συγκεκριμένο χρόνο

Οδηγία: Τα κατάφερες. Το μπουκάλι με το πρώτο στοιχείο βρίσκεται στα χέρια σου. Το ανοίγεις και διαβάζεις το μήνυμα: «Το κλειδί που ανοίγει το σεντούκι βρίσκεται κρυμμένο κάπου στο δάσος. Για να το βρεις, ξεκίνα από τη γέφυρα και προχώρησε ευθεία για χ δευτερόλεπτα.»

3ηεκπαιδευτική αποστολή (1.3):

Στόχος: – Να προγραμματίζει την εκτέλεση κίνησης προς τα πίσω

Οδηγία: Ακολούθησες τις οδηγίες κατά γράμμα και βρήκες το κλειδί. Συνειδητοποιείς, όμως, ότι βρίσκεσαι στη μέση του πουθένα. Κάνε όπισθεν και γύρισε ξανά στη γέφυρα προτού χαθείς μέσα στο δάσος.

4ηεκπαιδευτική αποστολή (1.4):

Στόχος: – Να προγραμματίζει την εκτέλεση κίνησης με μία αλλαγή κατεύθυνσης

Οδηγία: Για να ξεθάψεις το κρυμμένο σεντούκι θα χρειαστείς ένα φτυάρι. Ακολούθησε τη διαδρομή που βλέπεις στο χάρτη και πήγαινε στην ξύλινη αποθήκη.

5ηεκπαιδευτική αποστολή (1.5):

Στόχος: – Να  ενεργοποιεί και να απενεργοποιεί τη φωτοδίοδο που φέρει η συσκευή TekTrain.

 – Να χρησιμοποιεί τον όρο «Sleep»

Οδηγία: Βρίσκεσαι στην αποθήκη. Είναι σκοτεινά εδώ μέσα. Δεν γίνεται να βρεις το φτυάρι. Άναψε τα φώτα, περίμενε λίγο για να εντοπίσεις το φτυάρι και μετά σβήσε τα.

6ηεκπαιδευτική αποστολή (1.6):

Στόχος: – Να προγραμματίζει την εκτέλεση κίνησης με δύο αλλαγές κατεύθυνσης

Οδηγία: Βρήκες το φτυάρι και πλέον έχεις όλα όσα χρειάζεσαι. Πήγαινε στην προβλήτα για να επιβιβαστείς στην βάρκα.

7ηεκπαιδευτική αποστολή (1.7):

Στόχος: -Να προγραμματίζει την εκτέλεση κίνησης ακολουθώντας γραμμή (follow line).

Οδηγία: Ακολούθησε την πορεία που θα σε οδηγήσει στο νησάκι του θησαυρού.

8ηεκπαιδευτική αποστολή (1.8):

Στόχος: – Να προγραμματίζει την εκφώνηση κειμένου που γράφει ο ίδιος ο μαθητής

-Να προγραμματίζει την απεικόνιση συναισθήματος στην οθόνη αφής της συσκευής TekTrain

Οδηγία: Το ταξίδι ήταν δύσκολο και μακρινό αλλά τα κατάφερες. Ο κρυμμένος θησαυρός είναι πλέον δικός σου! Πες αυτό που σκέφτεσαι και δείξε πώς αισθάνεσαι.

2) Ενάντια στον χρόνο

Επίπεδο δυσκολίας: Εύκολο

Σύντομη περιγραφή: Ο μαθητής καλείται να διανύσει με τη συσκευή TekTrain μία απόσταση και, στη συνέχεια, να διανύσει την ίδια απόσταση σε λιγότερο χρόνο. Σκοπός της πρόκλησης είναι η εξοικείωση του μαθητή με το μπλοκ προγραμματισμού «RobotMotion» και ειδικότερα η κατανόηση της διαφοράς μεταξύ των δύο τύπων κίνησης, της κίνησης με απλή δήλωση κατεύθυνσης και της κίνησης βάσει ταχύτητας.

Υλικά: Συσκευή TekTrain, χρωματιστή κολλητική ταινία, πέτρα

Σενάριο

Δημιουργούμε ένα Χ στο πάτωμα με την χρωματιστική κολλητική ταινία, για να δηλώσουμε την αφετηρία-έξοδο. Μετράμε 3 μέτρα απόσταση και τοποθετούμε την πέτρα για να δηλώσουμε το σημείο που βρίσκεται ο πολύτιμος λίθος.

1ηεκπαιδευτική αποστολή (2.1):

Στόχος: – Να προγραμματίζει την εκτέλεση κίνησης προς επιθυμητή κατεύθυνση

Οδηγία: Ο αρχαιολόγος Mole ανακάλυψε έναν πολύτιμο λίθο σκάβοντας βαθιά μέσα στη σπηλιά. Τώρα χρειάζεται τη βοήθειά σου. Σου ζητάει να πας με το αυτοκίνητό σου για να τον βοηθήσεις να μεταφέρει τον λίθο. Οδήγησε το αυτοκίνητο στο σημείο που βρίσκεται ο λίθος.

2ηεκπαιδευτική αποστολή (2.2):

Στόχος: – Να προγραμματίζει την εκτέλεση κίνησης με ορισμό ταχύτητας

Οδηγία: Μόλις ολοκληρώθηκε η φόρτωση, η σπηλιά άρχισε να καταρρέει. Πρέπει να βιαστείτε. Έχεις χ δευτερόλεπτα για να οδηγήσεις το αυτοκίνητο πίσω στην έξοδο.

3) Γεωμετρικά Σχήματα 

Επίπεδο δυσκολίας: Εύκολο

Σύντομη περιγραφή: Οι μαθητές ζωγραφίζουν γεωμετρικά σχήματα με τη συσκευή TekTrain. Σκοπός της πρόκλησης είναι η εξοικείωση των μαθητών με το μπλοκ προγραμματισμού RobotTurn, και ειδικότερα με την περιστροφή της συσκευής βάσει επιθυμητής γωνίας σε μοίρες. Υπάρχουν τρεις παραλλαγές αυτής της πρόκλησης, βάσει του βαθμού δυσκολίας.

Σενάριο

1ηεκπαιδευτική αποστολή (3.1):

Σύντομη περιγραφή: Στην πρόκληση αυτή, ο μαθητής προγραμματίζει τον σχηματισμό ενός ισόπλευρου τριγώνου.

Υλικά: Συσκευή TekTrain, χαρτόνι, μαρκαδόρος, κολλητική ταινία

Στόχος: – Να προγραμματίζει ο μαθητής την κίνηση της συσκευής TekTrain προς επιθυμητή κατεύθυνση.

               – Να προγραμματίζει την περιστροφή της συσκευής TekTrain βάσει επιθυμητής γωνίας

Οδηγία: Χρησιμοποίησε την κολλητική ταινία για να στερεώσεις ένα μαρκοδόρο στη συσκευή, όπως φαίνεται στην εικόνα. Στη συνέχεια, προγραμμάτισε τη συσκευή να ζωγραφίσει ένα ισόπλευρο τρίγωνο πάνω στο χαρτόνι.

 

2ηεκπαιδευτική αποστολή (3.2):

Επίπεδο δυσκολίας: Μέτριο

Σύντομη περιγραφή: Στην πρόκληση αυτή, ο μαθητής προγραμματίζει τον σχηματισμό ενός ισόπλευρου τριγώνου με αξιοποίηση της δομής επανάληψης «for».

Υλικά: Συσκευή TekTrain, χαρτόνι, μαρκαδόρος, κολλητική ταινία

Στόχος: – Να προγραμματίζει ο μαθητής την κίνηση της συσκευής TekTrain προς επιθυμητή κατεύθυνση.

               – Να προγραμματίζει την περιστροφή της συσκευής TekTrain βάσει επιθυμητής γωνίας

               – Να εντοπίζει μοτίβα και να χρησιμοποιεί τη δομή επανάληψης «for»

Οδηγία: Χρησιμοποίησε την κολλητική ταινία για να στερεώσεις ένα μαρκοδόρο στη συσκευή, όπως φαίνεται στην εικόνα. Στη συνέχεια, προγραμμάτισε τη συσκευή να ζωγραφίσει ένα ισόπλευρο τρίγωνο πάνω στο χαρτόνι, χρησιμοποιώντας μέχρι χ εντολές.

 

3ηεκπαιδευτική αποστολή (3.3):

Επίπεδο δυσκολίας: Δύσκολο

Σύντομη περιγραφή: Στην πρόκληση αυτή, ο μαθητής προγραμματίζει τον σχηματισμό ενός ισόπλευρου τριγώνου με αξιοποίηση της δομής επανάληψης «while» και του όρου «counter».

Υλικά: Συσκευή TekTrain, χαρτόνι, μαρκαδόρος, κολλητική ταινία

Στόχος: – Να προγραμματίζει ο μαθητής την κίνηση της συσκευής TekTrain προς επιθυμητή κατεύθυνση.

                – Να προγραμματίζει την περιστροφή της συσκευής TekTrain βάσει επιθυμητής γωνίας

               – Να εντοπίζει μοτίβα και να χρησιμοποιεί τη δομή επανάληψης «while»

                – Να χρησιμοποιεί τον μετρητή «counter»

Οδηγία: Χρησιμοποίησε την κολλητική ταινία για να στερεώσεις ένα μαρκοδόρο στη συσκευή, όπως φαίνεται στην εικόνα. Στη συνέχεια, προγραμμάτισε τη συσκευή να ζωγραφίσει ένα ισόπλευρο τρίγωνο πάνω στο χαρτόνι, χρησιμοποιώντας την εντολή «while» και τον μετρητή «counter».

4) Μουσική Παρτιτούρα

Ο μαθητής καλείται να προγραμματίσει το ρομπότ να παίξει μία μουσική παρτιτούρα. Υπάρχουν 3 παραλλαγές αυτής της πρόκλησης, η καθεμιά με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας.

Σενάριο

1ηεκπαιδευτική αποστολή (4.1):

Επίπεδο δυσκολίας: Εύκολο

Σύντομη περιγραφή: Στην πρόκληση αυτή, ο μαθητής καλείται να προγραμματίσει το ρομπότ να παίξει μία μουσική παρτιτούρα.

Υλικά: Συσκευή TekTrain, πεντάγραμμο με νότες (βλ. Παράρτημα Β), μουσική παρτιτούρα (βλ. Παράρτημα Γ), μουσικό όργανο ή video στο youtube για την αναπαραγωγή των ήχων

Στόχος: -Να ηχογραφεί ο μαθητής ήχους με τη συσκευή TekTrain

               -Να αναπαράγει ήχους που έχουν προηγουμένως ηχογραφηθεί με τη συσκευή TekTrain

Οδηγία: – Χρησιμοποίησε το ρομπότ για να ηχογραφήσεις τις επτά νότες που βλέπεις στο πεντάγραμμο. Σε κάθε εγγραφή ήχου, δώσε το όνομα της αντίστοιχης νότας.

– Στη συνέχεια, χρησιμοποίησε τις νότες που ηχογράφησες για να αναπαράγεις τη μουσική παρτιτούρα.

 

2ηεκπαιδευτική αποστολή (4.2):

Επίπεδο δυσκολίας: Μέτριο

Σύντομη περιγραφή: Στην πρόκληση αυτή, ο μαθητής καλείται να προγραμματίσει το ρομπότ να παίξει, εν στάσει, μία μουσική παρτιτούρα στην οποία αντί για νότες υπάρχουν χρώματα.

Υλικά: Συσκευή TekTrain, πεντάγραμμο με νότες (βλ. Παράρτημα Β), μουσική παρτιτούρα (βλ. Παράρτημα Γ), κόλλα Α4, μαρκαδόροι, μουσικό όργανο ή video στο youtube για την αναπαραγωγή των ήχων

Στόχος: -Να ηχογραφεί ο μαθητής ήχους με τη συσκευή TekTrain

               – Να αναπαράγει ήχους που έχουν προηγουμένως ηχογραφηθεί με τη συσκευή  TekTrain

-Να χρησιμοποιεί την κάμερα για να ανιχνεύει η συσκευή χρώμα εν στάσει

– Να χρησιμοποιεί συνθήκες-μετάβασης (π.χ., αν δεις κόκκινο, παίξε ντο)

Οδηγία: – Χρησιμοποίησε το ρομπότ για να ηχογραφήσεις τις επτά νότες που βλέπεις στο πεντάγραμμο. Σε κάθε εγγραφή ήχου, δώσε το όνομα της αντίστοιχης νότας.

– Αντιστοίχησε κάθε ηχογραφημένη νότα σε ένα χρώμα και, στη συνέχεια, αποτύπωσε τη μουσική παρτιτούρα που βλέπεις σε μία κόλλα Α4 χρησιμοποιώντας τα χρώματα αντί για τις νότες, όπως φαίνεται στο παράδειγμα.

– Προγραμμάτισε το ρομπότ να διαβάζει τις χρωματιστές νότες και παίξε τη χρωματιστή μουσική παρτιτούρα  που δημιούργησες.

 

3ηεκπαιδευτική αποστολή (4.3):

Επίπεδο δυσκολίας: Δύσκολο

Σύντομη περιγραφή: Στην πρόκληση αυτή, ο μαθητής καλείται να προγραμματίσει το ρομπότ να παίξει, εν κινήσει, μία μουσική παρτιτούρα στην οποία αντί για νότες υπάρχουν χρώματα.

Υλικά: Συσκευή TekTrain, πεντάγραμμο με νότες (βλ. Παράρτημα Β), μουσική παρτιτούρα (βλ. Παράρτημα Γ), κόλλα Α4, μαρκαδόροι, μουσικό όργανο ή video στο youtube για την αναπαραγωγή των ήχων

Στόχος: -Να ηχογραφεί ο μαθητής  ήχους με τη συσκευή TekTrain

-Να αναπαράγει ήχους που έχουν προηγουμένως ηχογραφηθεί με τη συσκευή TekTrain

– Να χρησιμοποιεί την κάμερα για να ανιχνεύει η συσκευή χρώμα

-Να προγραμματίζει ο μαθητής την κίνηση της συσκευής TekTrain προς επιθυμητή κατεύθυνση.

– Να χρησιμοποιεί συνθήκες-μετάβασης (π.χ., αν δεις κόκκινο, παίξε ντο)

Οδηγία: – Χρησιμοποίησε το ρομπότ για να ηχογραφήσεις τις επτά νότες που βλέπεις στο πεντάγραμμο. Σε κάθε εγγραφή ήχου, δώσε το όνομα της αντίστοιχης νότας.

– Αντιστοίχησε κάθε ηχογραφημένη νότα σε ένα χρώμα και, στη συνέχεια, αποτύπωσε τη μουσική παρτιτούρα που βλέπεις σε μία κόλλα Α4 χρησιμοποιώντας τα χρώματα αντί για τις νότες, όπως φαίνεται στο παράδειγμα.

– Προγραμμάτισε το ρομπότ να κινηθεί από τη μία άκρη της χρωματιστής μουσικής παρτιτούρας  που δημιούργησες στην άλλη, διαβάζοντας τις χρωματιστές νότες.

5) Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί 

Επίπεδο δυσκολίας: Εύκολο

Σύντομη περιγραφή: ΣΟ μαθητής δημιουργεί το κλασσικό παιχνίδι «πέτρα, ψαλίδι, χαρτί» με συμπαίκτη το ρομπότ.

Υλικά: Συσκευή TekTrain

Σενάριο

Στόχος: – Να εισάγει στη συσκευή TekTrain νέα σχέδια μέσω της οθόνης αφής

– Να προβάλλει νέα σχέδια χρήστη στην οθόνη που φέρει η συσκευή

– Να εισάγει τυχαιότητα σε μια εφαρμογή

– Να χρησιμοποιεί αισθητήρια ανίχνευσης αγγίγματος

Οδηγία: – Μάθε στο ρομπότ τρία νέα σχέδια που θα ζωγραφίσεις εσύ στην οθόνη του (μία πέτρα, ένα ψαλίδι, ένα χαρτί). Σε κάθε σχέδιο, δώσε το όνομα του αντίστοιχου αντικειμένου.

– Προγραμμάτισε το ρομπότ να εμφανίζει τυχαία στην οθόνη ένα από τα τρία σχέδια που δημιούργησες στην προηγούμενη αποστολή, κάθε φορά που πατάς το κουμπί.

6) Παίζουμε με τα συναισθήματα 

Σύντομη περιγραφή: Ο μαθητής αναπτύσσει εφαρμογές που ενσωματώνουν συναισθηματικές αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στον χρήστη και τη συσκευή. Υπάρχουν 3 παραλλαγές αυτής της πρόκλησης, η καθεμιά με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας.

Σενάριο

1ηεκπαιδευτική αποστολή (6.1):

Επίπεδο δυσκολίας: Εύκολο

Σύντομη περιγραφή: Στην πρόκληση αυτή, ο μαθητής προγραμματίζει το ρομπότ να εμφανίζει τυχαία ένα συναίσθημα κάθε φορά που βλέπει ένα πρόσωπο.

Υλικά: Συσκευή TekTrain

Στόχος: – Να εισάγει τυχαιότητα σε μια εφαρμογή

-Να προγραμματίζει την απεικόνιση συναισθήματος στην οθόνη αφής της συσκευής TekTrain

               – Να χρησιμοποιεί την κάμερα για να ανιχνεύει πρόσωπα

Οδηγία: Προγραμμάτισε το ρομπότ να εμφανίζει τυχαία στην οθόνη ένα συναίσθημα, κάθε φορά που βλέπει ένα πρόσωπο.

 

2ηεκπαιδευτική αποστολή (6.2):

Επίπεδο δυσκολίας: Μέτριο

Σύντομη περιγραφή: Στην πρόκληση αυτή, ο μαθητής προγραμματίζει το ρομπότ να εμφανίζει στην οθόνη το συναίσθημα που αποτυπώνεται στην έκφραση ενός προσώπου.

Υλικά: Συσκευή TekTrain

Στόχος: -Να χρησιμοποιεί την κάμερα για να ανιχνεύει συναίσθημα από εικόνα

– Να διαχειρίζεται μεταβλητές εφαρμογής

– Να προγραμματίζει την απεικόνιση συναισθήματος στην οθόνη αφής της συσκευής TekTrain

Οδηγία: Προγραμμάτισε το ρομπότ να καταλαβαίνει το συναίσθημα στην έκφραση ενός προσώπου (χαρά, λύπη, κλάμα, ενθουσιασμός, ουδέτερο συναίσθημα) και να το εμφανίζει στην οθόνη.

7) Συναγερμός

Επίπεδο δυσκολίας: Εύκολο

Σύντομη περιγραφή: Ο μαθητής καλείται να προγραμματίσει ένα ρομπότ-φύλακα, ο οποίος αν ακούσει ήχο ή δει κίνηση στο χώρο θα σημάνει συναγερμό.

Υλικά: Συσκευή TekTrain

Σενάριο

Στόχος: – Να χρησιμοποιεί την κάμερα για να ανιχνεύει κίνηση

– Να χρησιμοποιεί μικρόφωνο για να ανιχνεύει ήχο

– Να ηχογραφεί και να αναπαράγει ήχους με τη συσκευή TekTrain

– Να χρησιμοποιεί λογικούς τελεστές Boolean

Οδηγία: Προγραμμάτισε ένα ρομπότ-φύλακα, ο οποίος αν ακούσει ήχο ή δει κίνηση στο χώρο θα σημάνει συναγερμό.

Μετάβαση στο περιεχόμενο